DUNTON, Marea Britanie, 23 noiembrie 2020 – Ford prezintă în premieră varianta autoșasiu a modelului Ranger, care oferă clienților din domenii variate, de la construcții la apărare, posibilitatea de a crea cu ușurință vehicule personalizate, bazate pe cel mai vândut pick-up din Europa și câștigător al premiului international Pick-Up-ul Anului 2020.
Robustul autoșasiu Ranger are o structură de tipul „caroserie pe șasiu”, rezultând un autovehicul convertibil care sporește la maximum paleta de opțiuni de caroserii posibile. Ford preconizează că autoșasiul Ranger, care îmbină capacitatea off-road avansată datorită transmisiei 4x41, durabilitatea și consumul eficient 2 al sistemului de propulsie diesel EcoBlue va trezi interesul operatorilor din diverse sectoare, printre care cele ale construcțiilor, utilităților, intervențiilor de urgență și salvare.
Disponibil în varianta de caroserie cu cabină simplă și versiunea XL dedicată activităților profesionale, autoșasiul Ranger este cea mai recentă completare a gamei Ranger, care a fost cel mai vândut pick-up din Europa în fiecare an începând cu 2015. 3 Pe lângă fiabilul vehicul convertibil, clienții autoșasiului Ranger vor beneficia și de serviciile rețelei Ford formată din peste 160 de prestatori de servicii de carosare certificați pe 13 piețe, care asigură vehicule personalizate, în condiții de garanție, pentru aplicații de specialitate.
„Am construit autoșasiul Ranger pentru clienții care derulează activități în cele mai dificile condiții și au nevoie de un vehicul off-road rezistent care să transporte echipamentele și instrumentele de specialitate ale acestora”, a declarat Paul Baynes, manager conversii pentru Vehicule Comerciale în cadrul Ford Europa. „În combinație cu vasta rețea Ford de prestatori de servicii de carosare certificați, autoșasiul Ranger le permite clienților noștri să își ducă la îndeplinire misiunea indiferent de locul în care se desfășoară aceasta”.
Un vehicul convertibil fiabil
Robust, durabil și fiabil, șasiul modelului Ranger este dotat cu suspensie spate pe arcuri lamelare pentru exploatare în regim dur și o suprafață plană ce poate fi dezvoltată de operatorii de servicii de carosare, asigurând o bază versatilă pentru conversii care pot crește masa totală maximă autorizată până la generoasa capacitate de 3.270 kg. 4
Designul cu cabină simplă permite o lungime maximă a conversiei de 2.518 mm în spatele cabinei. Terenurile dificile nu vor pune probleme conversiilor autoșasiului Ranger, adâncimea maximă a vadului prin care poate traversa fiind de până la 800 mm, având o gardă la sol de 237 mm înainte de carosare și o consolă față scurtă pentru unghiuri de atac optimizate.
Autoșasiul Ranger oferă, de asemenea, o capacitate de tractare maximă de 3.500 kg, ceea ce permite utilizatorilor transportarea cu ușurință a echipamentelor suplimentare. 5
Experți în servicii de carosare, sprijin din partea producătorului
Rețeaua europeană Ford de operatori de servicii de carosare certificați oferă cunoștințele de specialitate necesare pentru producția de vehicule adaptate sigure și certificate de Ford. Compania a colaborat îndeaproape cu producătorii de caroserii pentru a optimiza potențialul autoșasiului Ranger pentru o gamă largă de conversii, cum ar fi caroserii tip platformă, basculante și nacele. Toate conversiile beneficiază de o garanție similară cu cea oferită în cazul vehiculelor Ford standard.
Datele complete despre șasiu prezentate în manualul Ford privind caroseria, echipamentele și montajul asigură toate informațiile de care au nevoie constructorii de caroserii la modificarea autoșasiului Ranger.
Clienții pot aduce îmbunătățiri suplimentare vehiculului lor prin intermediul soluțiilor flexibile din gama opțiunilor speciale pentru vehiculele Ford, printre care se numără un conector electric pentru cârligul de remorcare, baterii de înaltă performanță pentru sarcinile electrice mari și o interfață de interconectare între caroseria specială și semnalele vehiculului, de exemplu pentru a preîntâmpina acționarea unei caroserii tip basculă dacă vehiculul nu este staționar și cu transmisia în poziție neutră.
Capabil atât pe șosea, cât și în afara șoselei
Motorul diesel EcoBlue de 2 litri și 170 CP al autoșasiului Ranger dezvoltă un cuplu de 420 Nm pentru a transporta cu ușurință încărcături grele, asistat de o cutie manuală în șase trepte cu acționare facilă.
În dotarea standard este inclus un sistem de transmisie 4x4 selectabil 1, cu o comandă simplă în consola centrală care permite conducătorilor să selecteze tracțiune spate sau tracțiune 4x4 în timpul deplasării, pentru a se putea adapta la schimbarea condițiilor de drum. Setarea de transmisie 4x4 cu reductor îmbunătățește performanțele pe rampe abrupte și suprafețe moi.
Clienții care au nevoie de capacități și mai avansate, de tipul all-terrain pot opta pentru un diferențial spate cu cuplare electrică și anvelope all-terrain cu profil off-road pentru o aderență optimă. 6
Autoșasiul Ranger va fi disponibil pentru comenzi începând din ianuarie 2021.
# # #
1 Funcțiile de asistență pentru șofer sunt suplimentare și nu înlocuiesc atenția și discernământul conducătorului auto și necesitatea controlării vehiculului de către acesta.
2 Datele privind consumul de combustibil și datele de emisie CO2 depind de omologarea vehiculelor carosate prin intermediul instrumentului de calcul WLTP CO2 FordEtis .
3 Ford Europa raportează vânzări pentru cele 20 de piețe tradiționale europene unde este reprezentată prin Companiile Naționale de Vânzări: Austria, Belgia, Marea Britanie, Republica Cehă, Danemarca, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, România, Suedia şi Elveţia.
4 Încărcătura și capacitatea de încărcare sunt limitate în funcție de masă și distribuția masei.